måndag 4 februari 2008

Toppen Dag

Dagen började underbart. Hittade inte vinterskorna så jag fick dundra mot jobbet med sommarskorna. Sen så är det jättemycket snö på bilen som jag bestämmer mig för att så fint borsta bort noggrannt för att den blå lacken skall få skina. Problemet är bara att bilen inte startar, så jag får gå till jobbet. Blir därmed 30 minuter sen. Och när jag kommer och ska hämta lastbilen så ser jag att en lampa står på. Självklart så startar inte lastbilen heller, och våran "Starter vagn" var urladdad den med, så jag var tvungen att krångla med att få dit en annan lastbil och startkablar. Sjävlklart så fungerade det inte med första bilen för batterilocket inte gick att lossa, Bytte kablar mot så kallade "grisnos uttag" som har ett färdigt uttag på lastbilen, JA det locket hade ju tjärvat ihop. 3e gången gillt, klockan 8 fick vi igång min bil. 2 timmar senare än planerat!

Thank you and goodnight

1 kommentar:

Eken sa...

Hmm... Du har inte lite otur du när det sätter igång... :S