fredag 18 januari 2008

Ockelbo - Järvsö

Trött i ögonen efter jobb följt av powernap satte jag mig i bilen och hämtade Lundin för att åka till matchen. Båda beklagade sig över hur slitna vi var och hur vi hade ont i hela kroppen.. Det regnade massor och var väl inte världens bästa förutsättningar. Men vädret klarnade upp och det blev faktiskt helt okej is. En hel del publik hade hittat till månskensrinken också, djungeltrumman hade väl spridit ryktet från förra matchen kanske.

Period 1
Ojdå, första perioden var ingen dunder period. Vi skulle fortsätta på samma spelidé som mot Lindefallet och så vi gjorde. Men det var lojt och otaggat. Min start var än en gång tacksam med lite ingripanden runt kassen så man kom in i matchen. Alla krämpor försvann mirakulöst i och med nedsläpp. Kände mig pigg som en mört. Järvsö lyckades pricka in 0 - 1 efter ca 10 minuter på ett backskott med styrning. "Å nej, dags igen" kändes det som. Men vi härdade ut och med hjälp av stolpen så lyckades vi hålla 0 - 1 till Periodpaus.
(0 - 1)
Skott: 7 - 17

Period 2
Lite uppryckning här, tagga till lite i omklädningsrummet med lite Hardcore Superstar och lite slamrande på soptunnan :). Försvaret fungerade bra, vi släppte inte till dem sedvanliga frilägena och 2 mot 1 situationerna. Höll skotten utifrån och det var bara för mig att mota och blocka. Sen lyckades Björn kvittera in 1 - 1 också! Mycket bättre än första perioden.
1 - 1 Björn Rosén
Skott: 9 - 13
(1 - 0)

Period 3
Slit och släp! Coachen flyttade om centrarna inför tredje och det gav nog resultat. Fick till bra powerplay och vi klarade boxplay på boxplay. Bl a en situation då vi åker på 2st utvisningar i samma avblåsning 3 mot 5 i 2 minuter. Jonas fick en breakaway och lyckades på egen retur ur noll vinkel sprätta in pucken mycket snyggt! 10 minuter kvar att spela med den kändes långt ifrån säkert. Puckar vén runt öronen på mig. Alla offrade sig verkligen till sista droppen! Så kul att se, publiken var bra stöd. Ett speciellt tack till min egna lilla hejjarklack som körde: "Anders Asp! Anders Asp!" ;) Med fem minuter kvar att spela lyckades vi utöka ledningen i ett powerplay efter ett mycket snyggt pass av junior backen till Thomas Rosén. I det här läget så lade Järvsö in en extra växel och började fara som getingar runt kassen. Och naturligt vis drabbas vi av utvisning i 18e matchminuten. Timeout- Järvsö spel 6 mot 4, slit och släp och våra iceing backar får kämpa stenhårt. Vi åker såklart på ännu en utvisning och spel 6 mot 3 väntar. Timeout- Alla kämpade verkligen in i det sista, Järvsö försökte skymma framför mål men med hjälp av duktigt backspel så klarade vi av det! Månskensrinken kokade! :D
2 - 1 Jonas Åkerlund
3 - 1 Thomas Rosén
(2 - 0)
Skott 11 - 14

Totalt
3 - 1
Skott 27 - 44

Höjdpunkter: Alla målen såklart och moralhöjjningen i laget efter första perioden. Sen var det inte helt fel att ha 97.7% heller :)

Uppdatering på klippningen som jag lovat, om jag förbättrar min procent nästa match mot Sandviken så klarar jag mig ;)
Läs även JIK's referat här

Inga kommentarer: