onsdag 21 november 2007

Skrotning

Jaha! Vad ska man säga, vi blev skrotade av Bollnäs. Dom spelade bra, vi spelade dåligt. Ingen vidare kombination. Kort ref.

Period 1
Vad ska man säga, vi orkade ganska okej men slarvade ack så mycket. Efter slarv i egen zon blev 2st tranor friställda och 1 - 0 kom. Jag lyckades med bedriften att få 4 utvisningsminuter på loppet av 3 minuter... Först var det en fribrytnings situation där forwarden slog pucken lite för långt framför sig vilket gjorde att jag hade fördelen, jag rusade ut och drog iväg pucken, tyvärr över plexit. 2 min för Puck-Out. När vi precis var färdig med att försvara oss i det numerära underläget skjöt deras spelare ett skott mot min högra stolpe som jag styrde ut... Fick även där 2 min för Puck-Out??? Har väl aldrig varit med om liknande... Men men, domaren dömer :( vi klarade iallafall både utvisningarna som tur var.
(1 - 0)
Skott: 10 - 6



Period 2
HAHA! Ja va säger man... Dom spelade ett märkligt spel med folk bakom buren hela tiden. Det var en väldigt ansträngande taktik då man hela tiden var på helspänn mellan stolparna och konstant förflyttande. Vi var helt överkörda, fick inte ut pucken... Kom med fart i sina spelvändning och bara spelade förbi oss och kom lätt ner i zon. Dom hade läge på läge, satte krosspassningen genom våran box å vetefan allt. Och så blev det följdaktigen en del mål också. Vi lyckades kontra in 2st mål.
(5 - 2)
Skott: 19 - ?


Period 3
Ja lite bättre iallafall, taktikförändringen gav litegrann men vid det här laget var vi endå rätt slutkörda och skotten haglade fortfarande. Jobbigare lag att möta får man leta efter, jusst på grund av deras spel runt kassen, full koncentration hela tiden med väldigt lite vila.
(2 - 2)
Skott: 15 - ?


Totalt
8 - 4
Skott: 44 - 19

2 kommentarer:

Anonym sa...

fina bilder, vem knäppte.... trevligt med fef. tots att vi losa! ha de /stark

Aspen sa...

vet inte vem som fotade men jag fick dom mailade av BIS lagledare Peter Mansson.