lördag 24 november 2007

Fredagskväll i skutskär

Yesss fredags kväll och bortamatch, denna gången var det Älvkarleby som skulle kombateras. Med en förlust mot Bollnäs i bagaget var det ett revanchsuget gäng som klev ur bussen vid Skutskärs ishall.

Period 1
Det var Älvkarleby som började starkast i inledningsminuterna. Dom hade nog 5 skott på mål de första 5 minuterna. Ockelbo var svängigt ena stunden klockrena uppspel och genombrytningar till nästa stund problem att ta av motståndarna pucken 3 mot 1. Men vi höll tätt och lyckades i andra hälften slå in en retur och göra 1 - 0. Mest minnesvärt från den här perioden för mig var kroppsfinten när jag lurade deras checkande forward (se film) och en riktigt lång räddning i slutet på perioden. Deras kapten bröt in från min vänstra sida och jag såg att han sökte krosspassningen, men hade inte tillräckligt med fart bakåt för att göra en så pass lång förflyttning. Så när passen kom var det enda jag tänkte "jag ger mig inte, jag ger mig inte" och släppte ner hela kroppsvikten mot isen... med benen åt varsit håll :) en gammal hederlig Asp. Jag kan inte minnas sist jag var så lång, det var mycket vilja bakom den vighetgen. Splitten räckte och jag tog pucken längst ut på benskyddet. Gissa om skytten blev snopen.
(0 - 1)
Skott: 11 - 15



Period 2
Även andra perioden var Älvkarleby hetare i starten. Men sen kylde vi ner dem, en rejäl kalldusch då vi pepprade in 5 snabba de första 10 minuterna :) Dom hade 3st frilägen från röd varav dom gjorde mål på ett. I övrigt var den perioden ganska trist för mig då ockelbo hade spelövertaget. Kom faktiskt på mig själv tänka: "Jag fryser" när dom kom fri. Det är svårt att hålla koncentrationen när man inte får besök så ofta.
(1 - 6)
Skott: ? - ?



Period 3
Jah, nu blev det mer att göra igen. Känslorna började visa sig och det var många svängar till båset för båda lagen. 4 mot 3, 4 mot 4 och 5 mot 4... Dom gjorde mål på ett friläge och en inbrytning. Men vi släckte deras glöd genom att göra 8 - 3 ganska direkt efter deras 3e mål. Jag lyckades få både ett skott och ett rapp på mitt pekfinger också så nu har jag ett blått och svullet pekfinger!
(2 - 1)
Skott: ? - ?





Skott: ? - ?

(2 - 1)

Totalt
3 - 8
Skott: 35 - 39

Om ni har mer info om skottstatistiken kan ni ju skriva det i en kommentar.
Fler bilder

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är viktigt att vinna även om man spelar som kratter... bra match av dig dock....ps. skaplig match på lör kväll för dig å ds. :)

Anonym sa...

Akta gosse så du inte får fler mongofingers ;P