måndag 10 december 2007

Söndagstorsk

Matchen mot Sandviken var flyttad från fredag till söndag. Sandviken kommer till isen med sina bortatröjjor som är vita, samma färg som våra så vi väljer att byta till våra röda med mördarugglan på.

Period 1

Vi började mycket bra och styrde matchen endå var det tyvärr Sandviken som gjorde 1 - 0. En vändning i zon med en inbrytande forward som sköt slagskott. Jag tog pucken i plocken men det var var för långt ner i den så den vek undan och pucken trillade in bakom.
(0 - 1)
Skott: 13 - 7

Period 2

Även denna period en skottfattig en, dvs nu när man är van med 50 skott per match. Christian Stark (C) trycker en puck förbi Rääf.
(1 - 0)
Skott: 8 - 7

Period 3

Skit också! 1 - 2 på en inbrytning från teknings cirkeln, jag är med på dragningen, är med där pucken kommer, men på något sätt passerar den genom min axel. Vi gör sedan 2 - 2. Och får en utvisning med oss, hinner dock bara spela några sekunder powerplay så kvitterar vi utvisningen med en egen. Kort därefter åker vi på ett lagstraff för en man för mycket på banan. Spel 3 mot 4 och när Marcus Huld får runda kassen och göra en 5 sekundersfint framför kassen lägger han in 2 - 3 med 2 backar, en puck och en målvakt innuti målet. Med dryga 2 minuter kvar att spela kommer Erik Andersson fri och lyckas slå in pucken på en isare trots att jag har både benskydd och klubba bakom puckens bana, helt ofattbart. Skit också!
(0 - 3)
Skott: 4 - 14

Totalt
2 - 4
Skott: 26 - 28

2 kommentarer:

Eken sa...

Men va fan!! Ni skulle ju vinna :P
Synd på festen på lördagen ;)

Aspen sa...

Jag vet! Nykter helt i onödan! :P nädå men jag hade jävligt roligt endå. men Ja! vi skulle ju ha vunnit :(