onsdag 13 februari 2008

Braveheart

Slocknade direkt jag kom hem ifrån jobbet idag. Sov en timme sen var iväg till Cicci på salongen. Hon ska använda mig till sitt gesällprov så hon färgade mitt hår gratis. I utbyte mot att hon ska färga det igen senare då hon ska färga utväxten när nån står och bedömmer henne. Så jag spenderade en och en halv timme drygt med folk som sprang och gjorde kaffe åt mig och pillrade mig i håret :) Till priset av 7kr (vad parkeringen kostade) Sen for jag iväg på hockeyträning.

Jag har tränat 2 gånger på 5 veckor efterssom jag varit krasslig till och från. Men idag kände jag mig riktigt pigg och det gick väldigt bra. Kände inte av knäskadan alls nästan. Tummendäremot fick sig en törn direkt på uppvärmningen, men det är som vanligt med den jäveln. Lär väl vila en längre tid för att den ska läka. Direktskottövning idag, å det vet väl alla hockeymålvakter vad det innebär. Livsfara. Fick en puckjävel som slank mellan skydden på något sätt på axeln så nu är man rörlig som gipsade killen i sällskapsresan. När jag sedan tog av mig hjälmen började alla skratta, för då var jag blå i ansiktet som braveheart. Hårfärgen hade väl runnit lite trots alla sköljningar :) Funderar på att köra full braveheart på fredag ;)


svullen?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag myser när jag läser..
vi ssitter i samma båt

ahahhahaha:D

Aspen sa...

<3 direktskott

Anonym sa...

aha.. vad kan man mer än säga.. går väl an när det är spelare som kan skjuta , men framförallt sikta:D annars är det krypa ihop bakom 36" arna å försöka stå ivägen:D

Aspen sa...

Ja men tyvärr så viner det allt för ofta runt masken. Kan ju förklara varför vi lär kvala nu också :S