torsdag 17 januari 2008

Lindefallet - Ockelbo

Äntligen är förlust trenden bruten! Vinst borta mot Lindefallet! Kanske var det den bra filmen vi såg på bussen på väg dit, som vi vägrades se slutet på om vi inte vann, kanske var det mitt löfte om att klippa håret om vi tog 3 poäng denna matchvecka som gjorde att vi vann. Vann gjorde vi i alla fall.


Period 1
Det har varit ganska dålig uppslutning efter jul uppehållet så vi hade inte de bästa förutsättningarna före matchen kanske. Det var varmt i luften och vi fick stå bra länge vid båsen och vänta på att vattnet skulle frysa på plan. I målgården var det smetigt hela matchen. Grillen var i gång bredvid rinken och gammal rockmusik dundrade i högtalarna mitt ute i skogen, publiken verkade vara i form. Jag fick en skön start med en del lätta skott så jag fick känna på pucken innan det brakade loss. Jag kan väl inte neka till att vi hade mycket tur med oss den här kvällen. Hade bla ett skott i kryssribban som dansade vidare på mållinjen och ut. Det var ganska svårspelat i den smetiga målgården då man lätt skar fast med skenorna. Fick kapitulera på ett skott som försvann ur min synvinkel bakom en täckande forward. Men sen lyckades vi sätta två stycken!
1 - 1 Thomas Rosén (välkommen tillbaka)
1 - 2 Christian Stark

(1-2)
Skott: 18 - 9

Period 2
Ingen drömstart här inte! Efter knappa minuten gör Lindefallet 2 - 2. Det är ett anfall och krosspass med ett misslyckat direktskott som överraskar mig och tar på min klubba, skottet hade jag i normalfall styrt mot hörnet men efterssom träffen blev så konstig så vart jag överrumplad och returen hamnar på bladet av en Lindefallet spelare som kunde raka in pucken. Dom hade många chanser men vi lyckades stå emot och Lindefallet började bli mer och mer frustrerade och riktigt agressiva. Efter ett tag försökte dom att sätta både puck och mig i målet men utan resultat. Vi fick ett powerplay som vi lyckades förvalta på bara några sekunder och 2 - 3 var ett faktum. Lindefallet fortsatte pressa och var som bålgetingar runt kassen, riktigt stökigt i målgården var det. Något som domaren verkade bry sig mindre om. Senare fick Lindefallet powerplay och genom lite gröt och passningar skjöt någon tunnel på mig genom gröten framför mål. 3 - 3. Period paus.
2 - 3 Mattias Lundin

(2 - 1)
Skott: 18 - 13

Period 3
Vi kämpade på och irritationen växte hos Lindefallet. Dom hade några puckar som dansade på mållinjen men som vi kunde få iväg. Det såg ut att bli mållöst men efter mycket stök framför mål och påkörningar och hugg snackade jag med dommaren om att han tvungen måste vara lite uppmärksammare på hugg och slag, bara minuten senare händer det igen, en ny på-åkning och då åker Lindefallet spelaren ut. Vi passar på och tar en timeout. Coach slänger in Junior Olsson i powerplay lite oväntat. Cirka 18:30 ligger pucken i lindefallets mål efter att grabben Olsson fintat bort en forward och näst in till hoppat över en täckande back för att vispa in pucken i mål!3 -4 och fördel Ockelbo! Ny timeout, denna gången av Lindefallet som plockar ut målvakten. Efter en och en halv minut, 5 Iceings och X antal skott tjuter slutsignalen och trenden är äntligen bruten! :):)
3 - 4 Daniel Olsson

(0 - 1)
Skott: 11 - 5


Totalt

3 - 4
Skott: 47 - 27

Höjdpunkter:
En sann kämparinsats och mycket uppoffringar av alla Ockelboare, Thomas bröt sin måltorka Jonas Åkerlund gjorde en överlägsen back-insats och Lill Olsson fick pytsa vinnarmålet.

Inga kommentarer: