lördag 10 november 2007

”Jag var inte nervös alls”

Det var dags! Det var dags att ge Sandviken för gammal ost! Arena Jernvallen hälsade mig välkommen hem, stället där man spenderat inte omöjligt en femtedel av sitt liv.

Period 1
Vi började starkt och styrde matchen men efter ca 5 min åkte våran lagkapten ut 5+10+20 för slashing. Oviktigt! Vi fick spela boxplay i 5 min det tog på krafterna. Sen hade sandviken andra halvan av perioden. Vid ca 17 min fick jag kapitulera då en forward bröt sig fri och kom 1 mot 1 mot våran back och skjöt ett dolt skott som kom fram tunnel på backen och in i mål :(
(1 - 0)
Skott: 10 - 8

Period 2
Nu började det hetta till runt kassen. Det var trängsel och grötigt, mycket spel runt målgården. Mycket brytningar och kontringar. Fick göra en hel del fina räddningar på direktskott och frilägen. Vi fick några chanser och lyckades peta in två puckar bakom Rääf och lyckades själva hålla det rent i målet trots att vi tappade greppet i slutet på perioden och var tillbakapressade.
(0 - 2)
Skott 11 - 13

Period 3
Ockelbo helt slut. Fick slita som en varg och göra många kvalificerade räddningar. 10 min in fick jag ett slagskott på hakan så hjälmen gick sönder. Skruvarna gick av och spänn-remmarna låssnade. Hjälmen föll av utav trycket. Är fortfarande rejält öm i käken. Tvingades ta Hedqvist's mask. Efter ca 13 minuter lyckades sandviken få in en puck. Det var Hedberg som kom fri på kanten och skjöt ett slagskott som trängde sig igenom mellan plock och benskydd. Vi åkte på några utvisningar och efter ca 17 min small det igen på ett anfall då de fick fram en bredpassning där en friställd sandvikare stod. Vi hade inte mycket att säga till om i tredje perioden. Och sandviken lyckades tyvärr göra ett till mål, nästan identiskt till det 3e. För mycket utvisningar och för lite försesong kan vara orsaken. I övrigt en bra match. Stor publik och bra stämning.
(3 - 0)
Skott 19 - 3

Totalt
4 - 2
Skott 40 - 24

Inga kommentarer: