måndag 15 oktober 2007

Gammal kärlek rostar aldrig

Idag när jag var påväg hem från jobbet ringde ett okänt nummer på min mobil. Det var Lars Hammarström... Namnet kändes bekant... Han frågade hur mycket jag jobbade nu för tiden och om jag jobbade sent. Huhm... Vad har han emd det att göra?

Jo serdu det är såhär, jag ringer å Ockelbo Hockey's vägnar, funderar om du är sugen på att börja spela igen.

What! :D Fantastiskt. Imorgon ska jag till sandviken och prova utrustning och träna ett pass med Ockelbo Hockey! GRYMT roligt! Efter drygt 5 år med skridskorna på hyllan blir det Tränings comeback! Jag ska inte lova för mycket :) Men det är grymt kul att få frågan och att få åka och provaspela! Jag har ju spelat en del Rinkbandy och även stått i innebandy sedan jag la av med hockey! Intensiteten finns ju kvar i kroppen och jag har inte varit bättre tränad än nu på flera år! Det är väl bara konditionen som inte är vad den en gång varit.



Jag var på hockey för nån vecka sedan då jag träffade Jonas Åkerlund. En Kille som jag spelade tillsammans med i TV-Pucks laget på 90-talet och har spelat Otal många matcher mot. Började snacka om han fortfarande spelade och så vidare. Jag sa att om dom behövde en Målvakt var det bara att ringa :) Rent A Keeper liksom :) Och nu har det hänt.

Med meriter som TV-Pucken, div2 debut vid 15år samt div1 hockey med Valbo AIF skall jag efter 5 års dvala göra träningscomeback!

14 kommentarer:

Anonym sa...

vafan ska du svika neprok. dom behöver dig, verkar bli en tung säsong. :P

Anonym sa...

well well, I told you so;)
Va roligt för dig, hoppas det går bra att provaspela så du kan få lira lite...
Jag är nästan lite avundsjuk..

Anonym sa...

Kan ju bara sluta i succé!

Eken sa...

aaaa man måste ju bara få se dig i hockeyutrustning.
Your bringing sexy baaaaack!!
hehe

Anonym sa...

Vafan då måste ju jag börja spela igen, annars är det ingen som gör mål på dig ;)

Aspen sa...

haha Enholm: Du har väl aldrig gjort några mål ;P minns hur du försökte massa gånger dock när du spelade i huge :D

Anonym sa...

Får rysningar när jag föreställer mig målisutrustningen:-)Det här är stort. Det här kan man bara inte missa!!

Anonym sa...

Oj det var alltså jag nyss:-)

Picco sa...

Gratz m8!! men Ockelbo...hmmm ost, hål, osv...I've got a bad feeling...ost...ehhh Aspen i målet rena rama håle!! :P Så vare ju i SIBS iaf...på träningarna ska väl tilläggas.... men nu e ju inte jag med!! ASPEN I BUREN RENA RAMA MUREN!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Fan va hærligt!!! Kommer du ihåg promenaden før vad som kænns en evighet sen nu.. Sa ju redan då att du skulle sluta mesa å børja spela igen!! Nu længtar ja hem ænnu mer!! Fast... man kommer væl inte få se dig nånting tænker jag.. Kristin kommer ju va helt besatt!! :P

Anonym sa...

fy fan va coolt gjort aspen =) I`ll be there your first game =) haha fan va kul

Anonym sa...

Visste inte ens att du spelat hockey killen men där ser man, man lär sig nånting nytt varje dag! =P Kommer och kikar på en match när jag kommer hem =)

Eken sa...

Men shit Kristin! Nu låter du bli stackars Aspen. hihi

Anonym sa...

Haha, I'll try;-)