söndag 28 oktober 2007

Blod svett & tårar. Glitter & glamour

Tjop! jag har fan hunnit med mycket i helgen! Jag har varit snorig, jag har hostat, jag har haft feber och ont i halsen. Men sen har jag också hunnit varit i Sågmyra med Lisa, Kristin E och Peter! Vi drog iväg vid lunch på fredag och shoppade loss. Dom hade roligt åt mig efterssom jag hade lock för öronen och gick runt i min egen lilla värld och lite då och då kläckte ur mig ett va? eller hallå?. Tjejerna fick inte nog på Lager 157 dom var tvugna att shoppa mer så vi svängde in i valbo på vägen hem. Massa kläder och några tusenlappar senare var vi hemma igen. För mig blev det en lugn kväll med film och chips.

Lördagen började inte bra. Världens tyngsta huvud med feber och nästäppa. Men med lite piller och lite frukost blev det bättre. Kristin kom över och vi köpte Brynäs matchen från Canal+ via deras webb-tv tjänst. Något jag inte provat förut, att streama en match live i full upplösning kan ju kännas lite riskabelt. Men det fungerade utmärkt! Och en bra match att se på var det verkligen, grattis Brynäs! Det kommer bli flera matcher genom webbtv'n. Frammåt middag så masade jag mig iväg till mina föräldrar i Sandviken och åt lite och umgicks. Sen blev jag övertalad att svänga förbi Sara & Daniel. Jag hade tidigare på dagen lämnat återbud efterssom jag kände mig så dålig men det kändes bättre på kvällen. Grymt fräck fest som vanligt när det är Sara & Daniel som håller i trådarna.



Daniel och Sara till vardags.

På söndan så gick jag med betongkeps mot Polhemsskolan för att titta på Div1 volleyboll. Sätra IK mot IKSU. Mina vänner i damlaget skulle upp till drabbning. Och vilken match! Läs referatet från gd. Sen hade jag förmånen att få mat hemkört till mig mot det enkla priset av en filmvisning och lite lunchsällskap.

Inga kommentarer: