lördag 29 december 2007

Signerat Anders

Nyårskrönika A 'la Asp!

2007 har varit ett minst sagt händelserikt år för mig! Jag har varit med om fler saker i år än vad som hänt på fler år före detta.

*Sambo
*Beach
*Paris
*Singel
*Sigrid
*Åland
*Volleyboll
*Hockey


Jag har hunnit blivit sambo i en stor tvåa på nordost, för att sedan bli singel igen. Varit till Paris. Jag har hunnit med massvis med beachvolleyboll skaffat hur många nya kompisar som helst! Jag har nått botten och toppen. Haft världens bästa semester. Gjort comeback i ishockeyn!


Började året som särbo med Viktora. Sedan flyttade vi ihop 1a mars i tvåan här på nordost. Sommaren kröp allt närmare och beachen hägrade! Var ner till planen med gävlegrabbarna och skulle lira då vi träffade ett helt gäng med beachfolk, som kom att bli mina närmaste vänner. Jag fick världens bästa födelsedags present av Viktoria. En resa till Paris! Vi bodde i ett jättecharmigt hotell i Montmartre, konstnärs kvarteren. Underbart att få uppleva Paris, vilken stad. Allting hade ett hjärta, inte som våra hus här som smälls upp på en vecka. Alla detaljer overallt och stadplaneringen. Man bara gick och gapade hela tiden.






Allt var bra, men sen så började tåget spåra ur. Jag och Viktoria bröt i slutet på juni vårat förhållande, nästan ett år höll det. Kändes jävligt tungt, det var andra gången jag blivit singel efter att ha varit sambo i så pass kort tid. Kändes som historien upprepade sig.

Men kärleken till beachen höll mig kvar i matchen och med en hel skara folk att dämpa mitt fall så gick sommaren som en dans. Från ingenstans kom virvelvinden Sigrid och satte fart på kretsarna igen. Denna skridsko-virtuos från väst ;) Men underbart är kort, hon hade nämligen skrivit på för Nässjö och skulle flytta ner dit i december, men inte nog med det så skulle hon spendera 4 månader i Australien först. Det blev en och en halv underbar månad tillsammans, med massor av beach.







Utveklades mycket på Beachen i år och fått mycket speltid. Det var Jobba, äta, spela, sova. Alla soliga dagar och ganska många regniga också :) Var till Södertelge, uppsala och stockholm på beachtävlingar.



Augusti kom och Dagen-D då Sigrid skulle ge sig av, eller rättare sagt Jag, Eken, Peter och Petra skulle åka till PAF-Open Åland. Men Sigrid åkte dagen efter mot andra breddgrader. Det var med blandade känslor som jag hoppade in i saaben som skulle ta oss till Åland. Men vilken underbar helg det skulle bli. Det är svårt att förklara för någon som inte var där. Men känslan där var ren och skär njutning dygnen igenom! Det var heelt underbart väder, alla var glada, fin camping, varmt i vattnet, god öl, underbara människor att dela den med. Och det var svårt att inte le under tiden man var inne på Tour-området. Grym taggarmusik fler tusen laddade fans och beachvolley i världsklass. Jag har INGENTING att klaga på under hela resan, inte ens om jag försöker komma på något, det var helt enkelt underbart. Nirvana.




Hemma i verkligheten igen så höll glädjeberusningen i sig flera veckor! Vi hann med att spela Uppsala open också innan sesongen ebbade ut. Sen började Volleyboll sesongen, något nytt för mig som jag aldrig provat på. Så jag var med och tränade det ett bra tag. Jag och Anders började träna spänst inför beach08. Träningen blev ganska kortvarig efterssom någonting annat stort hände.

Petra hade rest till norge och Picco hade tagit time-out, efter att ha haft en sommar med så mycket folk runt omkringen så var man plötsligt väldigt ensam. Kristin Nylander som jag känner genom Petra bjöd mig på Hockey. Väl där träffade jag gamla tv-pucksspelare som jag pratade med. En sak ledde till en annan och vips så hade man gjort comeback i hockeyn. Det blev då lite svårt uppräthålla träningen med Anders, då jag hade 4 pass i veckan med hockeyn. Tack Kristin som väckte mitt hockeyintresse igen.



Med hockeyn så kommer såklart många nya vänner, min car-pool kompis Lundin och lagtomten Rosén är väl dem som nämnts mest här. December månad rullade på med hockeyträningar och att hejja-på damerna i volleybollen, som vann division 1 och blev klara för allsvenskan! Sigrid kom hem lite tidigare från Australien och sen ner till Nässjö igen, för att sen komma hem, och åka ner igen över jul... för att sen komma hem och åka igen efter nyår :) "Man måste boka tid för att få umgås med Sigrid" som hennes mamma Ulla-Karin sa.

Firade Nyår med Simonssons på öster, med en fantastiskt utsikt vid tolvslaget. Hummer och Champagne, mycket trevligt. Skönt att bara ta det lugnt och mysa för en gångs skull. Nu har man över 300 dagar på sig att göra 2008 till det bästa året hittils, jag ska göra mitt bästa! Gör det ni med!

Det blir vad man gör det till


5 kommentarer:

Eken sa...

DU! Det kan bara bli bättre nu :)
Nu är vi ju på väg mot en ny sommar FULLSMÄCKAD mä beach och fester. The GANG reunited!
Och förhoppningsvis med en st Sigge hemmavid :)
Happy new year!!

Anonym sa...

apen kolla in denna sida för målvakter, denna sida jag nämde träningen och kom inte ihåg den då. Stefan

Anonym sa...

www.donsimmons.com
glömde nått hihihi

Eken sa...

Hmm... Nu vare länge sen man fick nån rapport på din blogg. Skäms! ;)

Aspen sa...

Jaha, tänkte att jag skrev så långt inlägg så det skulle räcka några veckor ;)