måndag 17 december 2007

Genomklappning

Det har varit tyst om hockey'n nu ett tag. Jag ska berätta varför. Efter en total genomklappning mot Skärplinge/Hållnäs så var det inte många glada miner. Sedan på träningen efteråt så hoppade våran tränare av. Vi spelade med ett omrört lag mot strömsbro och fick inte helt oväntat stryk där med. Men nu står vi på ruta 1 igen och ska göra en riktig uppryckning efter jul-uppehållet! Så är det bara. Det känns faktiskt rätt bra att det kommer bli lite förändringar, för något behövdes för att bryta tränden.

Matchen mot skärplinge gav jag upp efter första perioden och likadant fast tvärt om var det mot strömsbro när Johan gav upp efter första. Ingen höjdar match av någon dom här senaste så jag bryr mig inte om att referera matcherna ens. Kanske för in skottstatistiken sen bara.

I helgen så festade vi till lite för att försöka lägga hockeybekymren bakom oss. Thomas m. vänner kom på besök och ännu trevligare var att återse Picco för första gången på länge! Sen bar det av mot heartbreak för en underbar kväll, träffade många kära vänner och hade grymt roligt. Precis lagom nivå på alkoholen den här gången... 3e gången gillt? :)

Nu ser jag fram emot jul-ledigheten från jobbet! Fast först ska man hinna stressa fram lite julklappar imellan jobb och träningspass. Jag vill ha fler timmar på dygnet i julklapp, kan jag få det? :)

Inga kommentarer: