måndag 24 december 2007

Julejulejul!

Det har varit fullt upp senaste dagarna med julstök av alla sorter. Ska se om jag kan sumera det.

Det började rätt kärvt i början på arbetsveckan, det var väldigt svårt att få med sig nån på julklapps-shopping. Alla hade fullt upp med annat eller så hade dem redan varit och handlat och var för mätt av all julmat att dem inte orkade ut på stan och bråka. Försökte på egen hand men det slutade bara med att jag skämde bort mig själv :o Hittade till sist lite roliga klappar till Pappa och Sigrid.

Och i fredagskväll, samma kväll som jag handlat klappar; ringde Jesse och skulle ha mig med till Hille på Julfest. Fest? ja, aldrig omöjlig. Slog in julklapparna på rekordtid och kastade på mig en slips och for iväg mot glögg och tomteluvor. Vi landade hos Cattis ute i hille, trevlig liten tillställning med mycket rött vitt och bjällerklang. Vi tog bussen raka vägen till Heartan och det var väldans lyckat. Kristin ringde och lät väldigt avundsjuk på att jag hittat ut även på fredan (det gäller att hänga med i svängarna tjejen:).

Samma Kristin ringde morgonen därpå och tyckte att jag skulle komma ner på stan och hålla henne sällskap medans Peter var hos frisören. Jag hade inte planerat att handla något själv, men det slutade med att det var jag som hade mest grejjer med mig ifrån stan Clas Olsson, HM, Konsum, MQ och Brixx fick besök av Aspens kontokort. Middagens citat stod peter för;

Brixx: Är det någon i kö'n som inte ska handla julklapp?

Asp: Japp! (går före kön)
Peter till expediten: Kan du slå in den?

Lite svårt att förklara på papper, men den regerade :)
Nu började jag känna mig lite stressad, stort FUCKING CHRISTMAS PARTEY stundade och jag hade massor kvar att göra. Men det löste sig med städning, marschall-riggning och klädsel. Det var ett skönt gäng, bra många. Några volleybollers, några hockeylirare och några övrigt bekanta. Jag fick världens ballaste shotsglas i julklapp av Peter, höga sexor med playboy kaniner på ;D Alla hade roligt och var skötsamma, förutom en halv burk pepparkakor på golvet >:(. Men det var grymt lyckat och sedan ...Jepp, Heartbreak. Hade grymt kul, mycket dansgolv blev det!




King of disco

Söndagsmorgonen var förvånadsvärt smärtfri. Ägnades mest åt städning och plockande, fick besök av Kristin och Petra som hämta lite kvarglömda saker. Och lite senare på eftermiddan ringde Sigrid, hon hade kommit hem med tåget någon timme tidigare, och skulle ut med familjen på långfärdsskridskorna. Nu hade hon iallafall åkt klart. "Släng ner nyckeln" ?? Suprise! Så var hon utanför :P Lite catching up och freschning up så bar det av till middag hos familjen Simonsson. Jag minns sist jag åt hos dem, proppmätt dagen efter! Serverades Italienskt, det var pasta, världens godaste fetaost sallad och massa annat gott. Lite olika viner och portvin, loveley. Sedan spelade vi Killarna(Jag, Nisse och Ludvig) mot Tjejerna(Sigrid, Hedvig och Ulla) på "Med andra ord". Väldigt trevligt, pressade i oss massa lyxgodis gjorde vi också. Unge Ludvig imponerade med sin kvickhet. Kvällens floskel stod Nisse för när han skulle beskriva ordet Tampong: "Det som vi killar inte har när vi inte har mens" haha! Det är roligt vad stress kan göra med tankeverksamheten :)

Julafton
Vaknade proppmätt med att serveras en rejäl grötfrukost, det var nästan så det smärtade i magen av att bara se matbordet! Men det var underbar mat inge snack! Farligt god mat faktiskt. Ner på stan och fixa det sista (Det blir ALLTID sista minuten, spelar ingen roll hur man planerat). Sen bar det av till Sandviken och Julmat hos föräldrarna :O Oj oj oj, mera mat! Mera God mat! Blev ett jättelass med köttbullar, skinka, ägg och Janssons. Kalleanka på teven, såklart. Sen for vi för traditionsenligt firande i hantverkarbacken med Mormor och kusin Sussanne och Stefan. Stefan alltid lika spännd över att tomten ska komma! Massa klappar och chokladpraliner senare har jag lyckats lasta in allt i bilen och forslat det hem! Faktiskt skönt att kunna andas ut nu.


God Jul allihopa!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va! Är det sant..halva pepparkaksburken på golvet! Den andra halvan låg iallafall i tryggt förvar i min mage! Kanske var det därför jag kände att maten ville komma upp dagen efter?!

Eken sa...

Dancing queen kommer förfölja dig livet uuuut. hehe ;)

Anonym sa...

Att man alltid ser ditt tryne på mingelbilder! =)