lördag 22 september 2007

A walk in the sun


Jahopp. Den här dagen började ju annorlunda. Vaknade med lite huvudvärk och illvilja. Men solens strålar pressade sig genom persiennerna och nådde mitt ansikte. Till en början irriterande men sedan uppiggande. Det fanns verkligen ingenting att göra. Innebandymatchen var inställd. Fick förslaget av Kristin att va en promenad. Skeptisk till förslaget at first. Promenera är inget jag bara brukar göra spontant sådär. Men eftersom vädret var så strålande och jag verkligen inte kom på något annat att göra på bestämde jag mig för att ha en sväng. Slängde på mig gympadojjorna och pluggade i min walkman fulladdad med grym musik. Först tänkte jag bara gå en sväng på stan. Jag passade på att gå på kassaservice(!) Hur ofta är man där?? Löste in en check. Det var skitmycket folk på stan. På rådhustorget var det massa matstånd. Jag fortsatte ner på drottninggatan svängde in på seafun för att spana efter en ny keps men ingen lycka. Sen tänkte jag ha hem men det var så skönt i solen så jag bara fortsatte gå mot solen. Innan jag visste ordet var jag uppe på brynäs och vandrade. Det är fantastiskt vad ett par bra skor och lite musik kan göra. Jag hann gå till OK macken vid måsberget innan jag bestämde mig att det kanske var dags att vända. Så nu har jag vandrat tvärs genom hela brynäs och sedan längs ån tillbaka. Nu sitter jag på bänken och vilar lite. Frågan är vad man ska göra när man kommer hem igen. Stannar nog ute i solen ett tag till!

Inga kommentarer: