söndag 16 september 2007

Film lördag

Jag kollade på Oldschool i lördags. En film jag sett flera gånger. Anledningen att det blev den, var för att jag och mitt sällskap kollade på Breaking and Entering. En två timmar lång film som saknade underhållningsvädre. Bra producerad, bra regi och bra skådisar säkert. Men vad spelar allt detta för roll när filmen känns helt slät och slö. I två timmar så VAR filmen bara, den bara VAR. När sluttexten äntligen rullade så satt vi bara och gapade. Man kände sig Tom. Ingen riktig slutkläm ens. Den bara var, var och var, sen tog den slut. :S Då krävdes ett ess ur skjortärmen för att återfå livsgnistan. Och jag är inte den personen som bara underhålls av Rambo eller andra pumpande filmer, nej. Jag kan mer än gärna kolla en riktigt tung och krävande film. Men då måste den ju innehålla någonting intressant eller gripande. Något man kan känna för. Näe, den här filmen var inte alls särskillt bra. Absolut inget bra val om du och en kompis bara ska chilla och kolla film. Har du Ronny Svensson på besök, ja då kanske. Behöver jag nämna att efter något dyligt så korkades vinet upp. ...Det gick åt 2,5 L! Men efter Oldschool var vi glada igen :) ..och vinet

Inga kommentarer: