måndag 5 november 2007

Haarrrrloween

Tänkte smyga med det först men nu har ju det hamnat på facebook och mina vänners bloggar så nu kan jag lika gärna berätta. Det var ju inflyttningsfest hos Anders och Lisa i helgen, det var också Alla Helgons dag... Jag, Picco och Erica bestämde oss för att spexa till det dagen till ära!

Tyvärr blev Picco sjuk och lämnade återbud, det var nu helt upp till mig och Erica att lyckas med vårat uppdrag. Hade varit å röda korset i torsdags och handlat lite gamla kläder för några få tior, som skulle användas till förklädnaden. Och med lite hjälp av mammas magiska symaskin så var dem förvandlade till riktigt fina rövarkläder. Eller Kaptenskläder kanske! Det var älsklings karaktären Captain Jack Sparrow som skulle få en alldeles egen Asp-hyllning. Efter 6 öl och en uppkorkad flaska morgan bar det iväg! Sjuk kul! folk kom fram till en på stan och vela snacka å tjoa. Vad som verkade vara en städad förfest har efter noggrant studerande av bilderna tagna visat sig varit värsta röjjarskivan :) Tror Miriam ledde promilleligan tätt följt av mig!


Med en flaska morgan och en stadig hand anlände vi på festen.

Yo ho,
All together,
Hoist the colours high,
Have ho,
Thieves and beggars,
Never shall we die.



Jag tror jag pratade med alla på heartbreak, eller kanske dom som pratade med mig. Sjukt roligt, folk kom fram och saluterade mig. Ansluta sig till besättningen och vem vet vad! Captain Jack! hörde man ropas otal gånger. Så nånting med karaktären lär blivit rätt iallafall :P Vi var inte ensamma på Heartbreak med att klä ut oss.




2 kommentarer:

Eken sa...

hehe!! Promilleligan fortsätter nästa helg. vem blir Bacardins offer då!!! :P

Anonym sa...

Allt är Peters fel....not guilty your honour..
/Mirre