lördag 3 november 2007

Skrivkramp? Lite tankar om att vinna.

Nu har det varit lugnt på bloggen ett bra tag. Skrivkramp eller brist på inspiration? Sanningen är att det inte har hänt så mycket spännande senaste tiden. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag mest varit hemma i och med förkylningen. Det mest spännande jag kan berätta om nu är väl att det är bestämt att jag spelar med Ockelbo nu i vinter. Det har varit ett otroligt svårt val. För er som inte vet det så har jag haft erbjudande att spela med både Sandviken och Ockelbo. Och jag har inte kunnat bestämma mig. I sandviken är det betydligt bekvämare att spela, rent rese-mässigt. Men i ockelbo är det otroligt skön mentalitet, den bästa stämningen jag påträffat i något lag jag spelat i. När jag väl bestämde mig, så kändes det endå ett liiiiitet tvivel kvar i magen. Men det har ändrats nu. Direkt jag gjorde mitt val klart så ringde dom upp mig och gav mig en lista med utrustning jag skulle få gå och plocka ut på sportaffären. Sen fick jag samtal av spelarna i laget som berättade att det var kul att jag valt dem, samt tog emot beställningar på klubbor. Jag har inte ens behöva bett om en enda grejj allting har dom sträckt fram innan jag ens frågat. Och jag vet hur segt det kan vara att få saker att hända.

Ikväll är det inflyttningsfest hos Anders och Lisa's nya. Var längesedan jag festade med gänget nu. Höga förväntningar, förväntar mig inget annat än en storslagen fest. Aim for the sky if you 'r ever gonna reach the sealing. If you aint first you're last. Det har alltid varit min mentalitet att var bäst :) Kan tyckas vara sjukligt att vara sån tävlingsmänniska men det funkar för mig. Satt och diskuterade det med en vän här i veckan att jag mindes när jag stod nere på hockeyplan utanför mina föräldrar i 10 års åldern... Och sade till min gode vän Peter: Jag fattar inte varför man håller på med nån sport eller något över huvud taget om man inte försöker vara bäst. Och hur jag var helt oförstående när han tyckte att man kunde spela för skojs skull bara. Nu för tiden kan jag skilja på skoj och allvar, men när man spelar tex brännboll är det svårt, eller förresten; omöjligt att inte göra sitt bästa. Jag vet inte, men det är bara den jag är. Däremot är jag ingen dålig förlorare, jag avskyr dåliga förlorare och ännuvärre dåliga vinnare. Ödmjukhet är en otroligt viktig attribut som jag värderar.

1 kommentar:

Picco sa...

Ehhrrrm......fan kan inte släppa detta....Hur stavar du pojk!!!? Tak stavas väl ändå m C....."ceiling" :P