måndag 24 mars 2008

Proppmätt

Nu har jag precis vinkat av Sigrid på perrongen :( Ska ge en kort resumé av en underbar påsk.

I torsdags blev det skumpa och mys, tända ljus, ost och kex. Och Jättejättegoda vindruvor. Jag fick ett påskägg med 12 kinderägg i :D:D:D

Fredagen lirade vi badminton med familjen Simonsson. Fick pisk av Sigrid som helt oväntat(eller?) var grym på även denna sport. :/ Sen var det käk igen och mera vindruvor och mys.

Lördag Firade vi Sigrids kommande födelsedag med lite släkt till henne som passade på att gratta nu när hon är hemma. Hur mycket mat som helst även då. Sen for vi till sandviken genom årets snöstorm, det gick i 40 på riks80. Firade min mormor som fyllde 80 år! Så det blev lite mer "Chees-Kak" och släktståhej. Så kollade vi på Meet the Spartans. Den var väl som förväntat, men bjöd faktiskt på något skratt, trots den förutsägbara humorn.

Söndagen var Sigrid iväg och grattade en kompis som fyllde år. Medans jag for och köpte biljetter till Brynäs - Rögle. 6 - 1 i Brynäs favör. Jag blir alltid lika imponerad över hur stor Markström är. Sen åt vi middag hos Simonssons, lamm denna gång MMMmums.

Måndag och vilket underbart väder! Morgon promenad och sen spelade vi "Beachvolley" inomhus med Ulla-Karin och Nisse. "Plaska". Sen mera mat, denna gång Pasta.

Känns som mer än 50% av helgen bestått av käk, efterrätt och godis. Längtar till nästa påsk haha:)

1 kommentar:

Anonym sa...

känner du dig fet då?
det gör jag:$