fredag 25 januari 2008

Ingen titel (alls)

Hua, en vecka som varit ett rejält avbräck från dom dagliga rutinerna. Direkt efter Järvsömatchen så blev det sömn och sedan revelj 05:00. Upp och samla postgubbarna för att ge sig ner till Stockholm och spela Five-A-Side. Jag hade fortfarande ont i knät från en vridning i slutet på Järvsömatchen, så jag stod i mål alla matcherna. Det gick väl godkänt, vi hamnade i en svår grupp och lyckades vinna en utav våra 4 matcher. Något som kanske låter futtigt men då ska man tänka på att vi hade Lastbilsgubbar i vårat lag och mötte hurtiga brevbärare som för övrigt spelade i serie med sina lag.

Sen drog jag iväg med Tunnelbanan för att leta på Sollentuna IP. Trodde jag jag, upptäckte ett SMS från Sigrid när jag var en station från Sollentuna... "Spånga IP" då var det bara att ta pendeln tillbaka till centralen och byta pendel... Jag kom fram precis i tid. Och en nyduschad Sigrid kom utstudsandes från omklädningsrummet! :) Tyvärr hade dom förlorat matchen men hon verkade ganska glad endå :) Bussresan gick bra och vi märkte inte alls av den påstådda stormen som skulle härja söderöver.

På lördagen så blev det bara bekanta sig med lägenheten och spöa systrarna på Guitar Hero ;p Vi tog lite sovmorgon på Söndagen för att sedan promenera till IP och kika lite. Hem och laga mat och sedan tillbaka till IP igen för att kolla på Division 2 hockey, Linköping gästade Nässjö HC. Tydligen fler tjejer i IFK som har pojkvänner i NHC, därifrån vi tipsades om matchen. En mycket bra match för övrigt som Nässjö vände ett 1 - 2 underläge till 4 - 2 vinst i öppen kasse. Sen har vi spelat mer GuitarHero, Sett Offside, Farväl Falkenberg och Lemony Snickets... Det var kanske inte världens mest händelserikaste stad Nässjö, men vilken stad är det Januari månad? Vi har också åkt skridskor och haft det allmänt underbart. Och besökt willys minst 6 gånger!


Sigge skrinnar så rören glöder

Jag kom hem Onsdag eftermiddag, det går otroligt smidigt att flytta sig 50 mil med tåg måste jag säga, drygt 4 timmar och då med ett 30 min uppehåll...

Nu håller jag på bli sjuk, eller något... Har kännt mig alldeles matt i kroppen, ungefär som när man ligger i feberyra och det bara värker i musklerna och man känner sig svag. Bara det att jag inte har feber... Mycket märkligt. Har iallafall sjukskrivit mig från Hockeymachen mot Sandvikens IK ikväll :( Sandviken borta, kanske den mest efterlängtade matchen :( Ska dit och hejja-på laget iallafall.

Imorgon är det jobbmöte hela dagen :(

Glada nyheter är dock att Sigge kommer hem redan i helgen, tillsammans med volleybrudarna som är nere i södra sverige på turné!

Inga kommentarer: